Handels-, salgs- og leveringsbetingelser

Generelle informationer

DBS lys A/S
Ejby Industrivej 68
2600 Glostrup

CVR nr. 16926833

Telefon: 43 45 35 44

Mail: dbs@dbslys.dk 

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for alle tilbud, ordrer mv. i det omfang, de ikke er fraveget ved skriftlig aftale mellem parterne.

Tilbud og ordrer

Skriftlige tilbud er gældende 14 dage fra tilbuddets dato. Ordrer, som ikke er baseret på forudgående skriftligt tilbud, er først bindende, når DBS lys A/S' skriftlige ordrebekræftelse er modtaget af kunden.

Monteringstilbud

Tilbud er til eksisterende lovligt udtag, og med forudsætningen at alle installationer er af samme karakter, som på det testede område/evt. ved prøveopsætningen, såfremt andet ikke fremgår af tilbud.

Priser

Alle priser er oplyst både inkl. og ekskl. moms. men altid uden afgift og leveringsomkostninger. Dette pålægges ved salg af den pågældende vare.

Prisændringer

DBS lys A/S forbeholder sig ret til prisændringer affødt af ændrede omkostningsforhold: valutaudsving, afgiftsændringer, indkøbspriser og generelle omkostninger.

Betaling

Køber kan opnå betalingsfrist i det omfang, det fremgår af tilbud, ordrebekræftelse eller faktura. Såfremt betaling ikke erlægges i rette tid, skal køber tillige betale morarenter beregnet fra forfaldsdato. Renten på forfaldne betalinger er den til enhver tid DBS lys A/S' fastsatte rente for forfaldne betalinger. Morarente vil ligeledes blive beregnet af ydet henstand.

Vi modtager betaling med Dankort, VISA, MasterCard, Mobilepay samt via EAN-nummer. Der pålægges ikke gebyr ved betaling med betalingskort eller MobilePay. Pengene trækkes først i det pakken bliver sendt.

Levering 

Med mindre andet er skriftligt aftalt, skal al forsendelse ske i overensstemmelse med den sidste ajourførte udgave af Incoterms.

Vi tilbyder i langt de fleste tilfælde 1 dags levering. Vi leverer kun til danske adresser. 

I tilfælde af svigtende levering, herunder forsinkelser, hæfter DBS lys A/S aldrig for bøder, driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

DBS lys A/S kan til enhver tid udskyde levering eller undlade at levere i det tilfælde, at køber ikke overholder aftale betalingsbetingelser.

Erhverv

Alle leverancer til virksomheder sendes med Danske Fragtmænd eller GLS.

Ordrer over 500 kr. ekskl. afgift og moms leveres fragtfrit.

Ordrer under 500 kr. ekskl. afgift og moms, tillægges fragt på 80 kr.

Danske Fragtmænd leverer alle hverdage i tidsrummet 8-16. Det er vigtigt at du, på leveringsdagen, opholder dig på leveringsadressen i det førnævnte tidsrum.

Er du ikke på adressen til at tage imod pakken, vil fragtmanden tage den med sig igen.

Vær opmærksom på at Danske Fragtmænd kun leverer til nærmeste kantsten - de går ikke op i bygningen.

Returnering

Returnering af varer kan kun finde sted efter forudgående samtykke fra DBS lys A/S. Returnering er kun muligt for ubrugte varer i ubeskadiget, original emballage.

Der gives 14 dages returret på varer købt på vores webshop eller gennem kundeservice (telefon/mail bestilling).

Returnering sker på købers regning og risiko.


Du bedes udfylde og medsende denne returseddel, ifm. en returnering.

Returadresse

DBS lys A/S
Ejby Industrivej 68
2600 Glostrup


Du bedes henvende dig til konsulenten, eller via telefon/mail, ved returnering/reklamation ifm. et projekt.

Ved returnering af varer tilknyttet et projekt, beregnes 10% af den fakturerede sum, i returneringsgebyr, dog min. 100 kr.

Varer tilknyttet et projekt, som er faktureret for mere end tre måneder siden, tages ikke retur.

Udgåede, specialfremstillede eller skaffevarer tages ikke retur.

Reklamationer

Ethvert krav med hensyn til mangler, forsinket levering, produktansvar osv. skal straks skriftligt meddeles til DBS lys A/S af køber.

På langt de fleste armaturer, der benyttes til vores projekter, ydes der fem års garanti. Det betyder at et defekt armatur bliver erstattet, men ikke leveret eller monteret.

Alle øvrige produkter ydes der to års reklamationsret på, det gælder fx. lyskilder, lygter, små-el, autopærer, lamper og batterier.

En reklamation skal ske indenfor rimelig tid, efter du har konstateret en fejl eller mangel, og altid hurtigst muligt. Hvis reklamationen er berettiget, kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Du skal kontakte os enten telefonisk eller via mail, inden du sender en defekt vare retur.

Vær opmærksom på at en reklamation kan blive afvist, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ved naturlig brug er slidt op inden de to er år gået.

Mangler

Hvis en vare senest 12 måneder efter levering, og før den mangelfulde vare er blevet monteret, viser sig at være mangelfuld, vil den blive byttet uden beregning.
Det er en forudsætning, at manglen bliver meddelt umiddelbart efter den konstateres. Endvidere under forudsætning af, at manglen ikke kan henføres til fejlagtig brug, forsømmelighed eller sædvanlig slitage.

DBS lys A/S er ikke ansvarlig for tab eller skade, som køber og/eller bruger måtte lide på grund af sådanne mangler, herunder direkte skade på andet udstyr, varer og/eller ejendom eller indirekte skade såsom tab af produktion, tid, fortjeneste eller noget direkte eller indirekte tab af nogen art. Mangler kan ikke anvendes af køber som grund til at annullere den tilbageværende ordre eller kontrakt.

Garanti

Produktgaranti omfatter erstatning af produktet, men ikke levering eller montering/udskiftning.

Produktansvar

DBS lys A/S er ansvarlig for personskade i.h.t. dansk lovs almindelige regler. Hvad angår materielskade, er DBS lys A/S også ansvarlig i.h.t dansklovs almindelige regler, men med undtagelse af materielskade på købers ejendom, når varerne er i købers besiddelse, idet en sådan risiko må dækkes af købers egen forsikring.

Skaffevarer

Fremskaffelse af specialvarer, der ikke er en del af DBS lys A/S' sortiment, pålægges et tillæg på 250 kr. og tages ikke retur.

Produktinformation

DBS lys A/S tager forbehold for eventuelle trykfejl og produktændringer i kampagne/produktmateriale.

Force majeure m.m.

DBS lys A/S's forpligtelser skal være underkastet force majeure, krig - uanset om den er erklæret eller ikke -, optøjer, civile uroligheder, love, bekendtgørelser eller anmodninger fra regeringer eller myndigheder. Ligeledes strejker, lockout, uheld ved transport eller enhver anden grund, der er udenfor DBS lys A/S kontrol, herunder manglende, mangelfuld eller forkert levering fra underleverandører.

Cookies

Cookies er små tekstfiler, der bliver lagt i din browser af de hjemmesider, du besøger. De indeholder normalt et hjemmesidenavn og en identifikator. Cookies hjælper med at forbedre din oplevelse, når du bruger vores hjemmeside.

Vi bruger cookies for at forbedre din brugeroplevelse, ved at huske hvilke varer du har lagt i din indkøbskurv, samt at du er logget ind. Hvis du udfylder en kontaktformular, bruger vi cookies til at huske dine oplysninger til en anden god gang.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies, dog risikerer du at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering.

Klagemuligheder

Hvis der mod forventning opstår uoverensstemmelser, vi ikke kan løse i fællesskab, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning/Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk 

Vi opfordrer dog altid til, at du henvender dig direkte til os først.